Yeni medya, internet ve dijital teknolojilerin yükselişi, iletişim pratiklerini ve toplumun bilgiye erişim şeklini önemli ölçüde değiştirmiştir. Bu bağlamda dijital dünya; iletişimden kültürel etkileşimlere, ekonomiden politikaya, eğitimden sağlığa tüm eylem ve pratikleri dönüştürmüş ve kendi evrenine dahil etmiştir. Kullanıcılar, özel ya da kamu kurumları her an ve her platformda hedef kitlelerine ulaşmak için mücadele vermekte, dijital ağların habituslarına göre şekillenmektedir. Bu doğrultuda toplumlar ve kurumlar dijital dünyada var olabilmek ve fark edilebilmek için yoğun bir rekabet içine girmişlerdir. Dijital dünyadaki büyük anlatının izleyicisi ve tüketicisi olmakla yetinmeyerek içerik üretmek isteyen kişiler, kurumlar Yeni Medya ve İletişim Bölümü mezunlarına ihtiyaç duymaktadır.
Yeni Medya ve İletişim Bölümü; geleneksel medyanın yanı sıra dijital teknolojilerin şekillendirdiği farklı medya alanlarını da kapsayan zengin bir ders müfredatına sahiptir. Müfredatında yer alan dijital medya alanında teorik ve uygulamalı dersler ile öğrenciye çok yönlü bir eğitim sunan bölümümüz, yeni medya araçlarını etkin şekilde kullanabilen, dijital medya platformlarda içerik üretebilen, eleştirel düşüncenin önemini benimsemiş, sektörün ihtiyaçlarına yanıt vererek, dinamiğini yakalamış girişimci dijital iletişim uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Yeni Medya ve İletişim Bölümü, program kodlamadan web tasarımına, sosyal medya yönetiminden dijital hikâye anlatıcılığına değin geniş bir yelpazede iletişimin dijital boyutunda kapsamlı bir yetkinlik ve beceri alanını öğrenciye sunarken aynı zamanda dijital reklamcılık, dijital kurgu, haber yazım, kamera ve çekim teknikleri gibi iletişimin her alanına hakim ve temel bir yeterliliğe sahip uzmanlaşmış bireyler yetiştirerek geleceğin iletişim dünyasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu süreçte dijital dünyanın arka bahçesini tanımayı, ağ toplumlarını ve yapısını anlamayı, hızla yenilenen uygulamalarla güncel teknolojileri takip eden ve yapay zekanın epistemolojik alt yapısını inceleyerek eleştirel düşüncenin yeşermesini sağlayan bir bakış açısı geliştirmeyi hedeflemektedir.
Yeni Medya ve İletişim Bölümü günümüz iş dünyasında rekabet avantajı elde etmek ve iletişim alanında başarılı bir gelecek inşa etmek için önemli bir fırsat sağlamaktadır.