Yürütücü Birimler:
Rektörlük
Fakülte/Enstitü/Yüksekokul
Öğrenci İşleri Direktörlüğü
İnsan Kaynakları Direktörlüğü
Araştırma Merkezleri
Engelli Öğrenci Birimi
PDR
Sağlık, Kültür ve Spor Koordinatörlüğü
Çalışmalar
1. Destek programları:
a. Ayrımcılık ve Tacizle Mücadele
PDR kapsamında öğrencilere tacizle mücadelede destek olunmaktadır.
b. Eşitsizliklerin Azaltılmasına Yönelik Projeler
Nihan Akıncılar Köseoğlu - Yürütücü - Jean Monnet Modülü – Devam Ediyor - The Protection and Promotion of Human Rights in the EU - 2022-2025
Cansu Nirgiz -Yürütücü- 4008 TÜBİTAK - Ret - Doğru Teknikle Diş Fırçalamayı Öğreniyoruz: Görme Engelli Çocuklarda Sözel-Dokunsal mı? Braille-Dokunsal Yöntem mi Daha Etkili?
2. Bu hedefe yönelik yapılan bazı etkinlikler:
Konu / Etkinliğin Adı |
Etkinlik Türü |
Başlangıç Tarihi |
Bitiş Tarihi |
İş Bankası, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Etkinliği “Daha Eşitlikçi Bir Dünya” |
Panel |
8.03.2024 |
8.03.2024 |
Cumhuriyetin 100. Yılı Kapsamında Cumhuriyetin Kadınları Paneli |
Panel |
5.12.2023 |
5.12.2023 |
Kadın ve Bilim'' ve ''Kadın Sağlığında Bugün'' Sergisi |
Sergi |
13.03.2024 |
13.03.2024 |
2.Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Akademisyenler Kongresi |
Kongre |
27.04.2024 |
28.04.2024 |
Çocukların Cinsel İstismarı Suçunu İşlemiş Bireylerin Kişilik Yapılanmalarının Kişilik Bozuklukları Açısından İncelenmesi |
Kongre |
28.09.2023 |
29.09.2023 |
Hedefe yönelik bazı ders alan ve kodları
Ders Kodu |
Ders Adı |
Program |
Gender and Politics |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) |
|
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
Hemşirelik |
|
The Protection and Promotion of Human Right in the EU II |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) |
|
The Protection and Promotion of Human Right in the EU I |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) |
|
Gender and Literature |
İngiliz Dili ve Edebiyatı |
|
Spor ve Toplumsal Cinsiyet |
Spor Bilimleri (Tezli) |
|
Spor ve Toplumsal Cinsiyet |
Spor Bilimleri (Tezsiz) |
|
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
Ergoterapi |
Fenerbahçe Üniversitesi bünyesinde 2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibari ile kayıtlı 28 engelli öğrenci bulunmaktadır. Fiziksel engelli 4 (dört), işitme engelli 1 (bir), Zihinsel engelli 1 (bir) öğrenci bulunmaktadır. Ayrıca, kronik hastalığı olan 11 (on bir), öğrenme güçlüğü bildirilmiş 2 (iki), Asperger olarak kaydedilmiş 1 (bir), Hiperaktif olarak kaydedilmiş 3 (üç) ve diğer olarak kaydedilmiş 5 (beş) engelli öğrenci kaydı bulunmaktadır. Üniversitemizde Engelli, şehit ve gazi yakınlarına (birinci derece) + %10 burs verilmekte olup ayrıca ödeme koşullarında destek sağlanmaktadır.
2023-2024 eğitim-öğretim yılı için Engelsiz Üniversite Bayrakları ve Program Nişanı ile ilgili başvuru dosyamız incelenmiş ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 05.06.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemize ait bayrak/sertifika/program nişanı gönderilmiştir. Üniversitemiz mekânda erişilebilirlik kategorisinde verilen “Turuncu Bayrak” ödülünü almaya hak kazanmıştır.
1. Hedefe yönelik akademik yayın ve çalışmalar:
Kılıç M., Kurul E., Dinmez S. (2024, 7-9 Mart). Obstetric Violence: A Review Study, World Women Studies Conference-VII, New Delhi, India. (Özet Bildiri/ Sözel Sunum).
Kılıç M., Ölmez Yalazı R. (2024, 17-19 Şubat). Gender Inequality and Abortion: A Review Study, 3rd international Paris Congress on Applied Sciences, (Özet Bildiri/ Sözel Sunum).
Mamacı, M. ve Aytaç, S. (2023, Eylül 28-29). İş yerinde siber zorbalık [Özet bildiri]. Sözlü sunum, III. Uluslararası Güvenlik Kongresi (Kriminalistik ve Kriminoloji), Ankara, Türkiye.
Özden-Tunca, Ö. (2023, Eylül 28). Çocukların Cinsel İstismarı Suçunu İşlemiş Bireylerin Kişilik Yapılanmalarının Kişilik Bozuklukları Açısından İncelenmesi [Özet bildiri]. Sözlü sunum, 3. Uluslararası Güvenlik Kongreleri, Kriminalistik ve Kriminoloji Kongresi, Ankara, Türkiye.
Öztürk, G., Timarcioğlu, K., Dikeç, G., Karali, E., Nacaroğlu, H., Çakir, H., & Harmanci Seren, A. K. (2024, April 4-6). Syrian refugees' experiences while receiving mental health services and psychiatric nursing care: A qualitative study [Poster presentation]. 32nd European Psychiatry Congress, Budapest, Hungary. (POSTER SUNUM).
Öztürk, G., Timarcioğlu, K., Dikeç, G., Karali, E., Nacaroğlu, H., Çakir, H., & Harmanci Seren, A. K. (2024). Syrian refugees' experiences while receiving mental health services and psychiatric nursing care: A qualitative study. Journal of Advanced Nursing, 80(4), 1511–1522. https://doi.org/10.1111/jan.15894
Özdemir, P. A., & Çelen, H. N. (2024). Social loneliness and perceived stress among middle-aged and older adults during the COVID-19 pandemic. Current Psychology, 43, 12198–12207. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04301-0
Akıncılar Köseoğlu, N. & Çetin, B. (2024). Avrupa’da Dijital Etik, İnsan Hakları Bağlamında Yapay Zekâ ve Algoritmik Ayrımcılık. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 69-83. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1384167
Akyürek, G. & Aydöner, S. (2023). Evsizler. In G. Bumin & S. Belhan-Çelik (Eds.), Dezavantajlı bireylerde ergoterapi. Ankara: Hipokrat Yayıncılık.
Boz, Ç. (2023). Alevilerin Yüz Yıllık İktisadi Tarihi. Fiscaoeconomia, 7(spec. 1), 471-505.
Tınaz, P. (2023). “Melodramın Bir Parçası Olarak Yeşilçam Sinemasında Engellilik”. ISBN: 978-625-6949-44-7. Literatürk Yayınları.