Eşitsizliklerin Azaltılması

Yürütücü Birimler:

Rektörlük

Fakülte/Enstitü/Yüksekokul

Öğrenci İşleri Direktörlüğü

İnsan Kaynakları Direktörlüğü

Araştırma Merkezleri

Engelli Öğrenci Birimi

PDR

Sağlık, Kültür ve Spor Koordinatörlüğü

Çalışmalar

1.     Destek programları:

a.     Ayrımcılık ve Tacizle Mücadele

PDR kapsamında öğrencilere tacizle mücadelede destek olunmaktadır.

b.     Eşitsizliklerin Azaltılmasına Yönelik Projeler

Nihan Akıncılar Köseoğlu - Yürütücü - Jean Monnet Modülü – Devam Ediyor - The Protection and Promotion of Human Rights in the EU - 2022-2025

Cansu Nirgiz -Yürütücü- 4008 TÜBİTAK - Ret - Doğru Teknikle Diş Fırçalamayı Öğreniyoruz: Görme Engelli Çocuklarda Sözel-Dokunsal mı? Braille-Dokunsal Yöntem mi Daha Etkili?

 

2.     Bu hedefe yönelik yapılan bazı etkinlikler:

Konu / Etkinliğin Adı

Etkinlik Türü

Başlangıç Tarihi

Bitiş Tarihi

İş Bankası, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Etkinliği “Daha Eşitlikçi Bir Dünya”

Panel

8.03.2024

8.03.2024

Cumhuriyetin 100. Yılı Kapsamında Cumhuriyetin Kadınları Paneli

Panel

5.12.2023

5.12.2023

Kadın ve Bilim'' ve ''Kadın Sağlığında Bugün'' Sergisi

Sergi

13.03.2024

13.03.2024

2.Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Akademisyenler Kongresi

Kongre

27.04.2024

28.04.2024

Çocukların Cinsel İstismarı Suçunu İşlemiş Bireylerin Kişilik Yapılanmalarının Kişilik Bozuklukları Açısından İncelenmesi

Kongre

28.09.2023

29.09.2023

 

Hedefe yönelik bazı ders alan ve kodları

Ders Kodu

Ders Adı

Program

POLS451

Gender and Politics

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

SOC353

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Hemşirelik

IR462

The Protection and Promotion of Human Right in the EU II

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

IR461

The Protection and Promotion of Human Right in the EU I

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

ELIT437

Gender and Literature

İngiliz Dili ve Edebiyatı

SS507

Spor ve Toplumsal Cinsiyet

Spor Bilimleri (Tezli)

SS507

Spor ve Toplumsal Cinsiyet

Spor Bilimleri (Tezsiz)

SOC353

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Ergoterapi

  1. Engelli Öğrenci Birimi

Fenerbahçe Üniversitesi bünyesinde 2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibari ile kayıtlı 28 engelli öğrenci bulunmaktadır. Fiziksel engelli 4 (dört), işitme engelli 1 (bir), Zihinsel engelli 1 (bir) öğrenci bulunmaktadır. Ayrıca, kronik hastalığı olan 11 (on bir), öğrenme güçlüğü bildirilmiş 2 (iki), Asperger olarak kaydedilmiş 1 (bir), Hiperaktif olarak kaydedilmiş 3 (üç) ve diğer olarak kaydedilmiş 5 (beş) engelli öğrenci kaydı bulunmaktadır. Üniversitemizde Engelli, şehit ve gazi yakınlarına (birinci derece) + %10 burs verilmekte olup ayrıca ödeme koşullarında destek sağlanmaktadır.

2023-2024 eğitim-öğretim yılı için Engelsiz Üniversite Bayrakları ve Program Nişanı ile ilgili başvuru dosyamız incelenmiş ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 05.06.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemize ait bayrak/sertifika/program nişanı gönderilmiştir. Üniversitemiz mekânda erişilebilirlik kategorisinde verilen “Turuncu Bayrak” ödülünü almaya hak kazanmıştır.

1.     Hedefe yönelik akademik yayın ve çalışmalar:

Kılıç M., Kurul E., Dinmez S. (2024, 7-9 Mart). Obstetric Violence: A Review Study, World Women Studies Conference-VII, New Delhi, India. (Özet Bildiri/ Sözel Sunum)​.

Kılıç M., Ölmez Yalazı R. (2024, 17-19 Şubat). Gender Inequality and Abortion: A Review Study, 3rd international Paris Congress on Applied Sciences, (Özet Bildiri/ Sözel Sunum).

Mamacı, M. ve Aytaç, S. (2023, Eylül 28-29). İş yerinde siber zorbalık [Özet bildiri]. Sözlü sunum, III. Uluslararası Güvenlik Kongresi (Kriminalistik ve Kriminoloji), Ankara, Türkiye.

Özden-Tunca, Ö. (2023, Eylül 28). Çocukların Cinsel İstismarı Suçunu İşlemiş Bireylerin Kişilik Yapılanmalarının Kişilik Bozuklukları Açısından İncelenmesi [Özet bildiri]. Sözlü sunum, 3. Uluslararası Güvenlik Kongreleri, Kriminalistik ve Kriminoloji Kongresi, Ankara, Türkiye.

Öztürk, G., Timarcioğlu, K., Dikeç, G., Karali, E., Nacaroğlu, H., Çakir, H., & Harmanci Seren, A. K. (2024, April 4-6). Syrian refugees' experiences while receiving mental health services and psychiatric nursing care: A qualitative study [Poster presentation]. 32nd European Psychiatry Congress, Budapest, Hungary. (POSTER SUNUM).

Öztürk, G., Timarcioğlu, K., Dikeç, G., Karali, E., Nacaroğlu, H., Çakir, H., & Harmanci Seren, A. K. (2024). Syrian refugees' experiences while receiving mental health services and psychiatric nursing care: A qualitative study. Journal of Advanced Nursing, 80(4), 1511–1522. https://doi.org/10.1111/jan.15894

Özdemir, P. A., & Çelen, H. N. (2024). Social loneliness and perceived stress among middle-aged and older adults during the COVID-19 pandemic. Current Psychology, 43, 12198–12207. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04301-0

Akıncılar Köseoğlu, N. & Çetin, B. (2024). Avrupa’da Dijital Etik, İnsan Hakları Bağlamında Yapay Zekâ ve Algoritmik Ayrımcılık. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 69-83. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1384167

Akyürek, G. & Aydöner, S. (2023). Evsizler. In G. Bumin & S. Belhan-Çelik (Eds.), Dezavantajlı bireylerde ergoterapi. Ankara: Hipokrat Yayıncılık.

Boz, Ç. (2023). Alevilerin Yüz Yıllık İktisadi Tarihi. Fiscaoeconomia, 7(spec. 1), 471-505.

Tınaz, P. (2023). “Melodramın Bir Parçası Olarak Yeşilçam Sinemasında Engellilik”. ISBN: 978-625-6949-44-7. Literatürk Yayınları.